Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności      
ROZUMIEM

Kwasy OMEGA-3 – od dawna jest o nich głośno z jednego powodu: nasz organizm sam ich nie wytwarza, a są nam niezbędne do codziennego funkcjonowania. Wręcz musimy go suplementować i dostarczać z pożywieniem takim jak ryby czy orzechy. Czym, tak w zasadzie, jest ten składnik i czy naprawdę jest na wagę złota?

Czym jest OMEGA-3?
Mówiąc profesjonalnie, OMEGA-3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe, w których wiązanie podwójne znajduje się przy trzecim od końca atomie węgla. Wśród nich, wyróżnia się:

EPA, którego źródłem są ryby morskie (szprotki, tuńczyk, makrela, łosoś, sardynki, dorsz, śledź), kawior czy owoce morza,
DHA, o pochodzeniu podobnym do EPA
ALA, którego źródłem są siemię lniane, olej z siemienia lnianego, orzechy włoskie, olej rzepakowy i sojowy, zielone warzywa liściaste.

Wszystko to, może zdawać się bardzo skomplikowane, ale co warto zapamiętać, to że kwasy te zaliczane są do tzw. Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych. Słowo „niezbędne” jest w tym przypadku celowe i kluczowe, OMEGA-3 nie może zabraknąć w naszej diecie. Powinniśmy dostarczać te kwasy naszemu organizmowi, aby funkcjonować prawidłowo i czuć się dobrze.

Jak OMEGA-3 wpływają na nasz organizm?
Lepsze byłoby w tym wypadku pytanie jak OMEGA-3 nie wpływają na nasz organizm. Odpowiedź brzmiałaby, że na pewno nie wpływają źle (oczywiście jeśli nie dostarczamy ich w nadmiarze, balans potrzebny jest i tutaj). Wymieniając nawet część z właściwości tych kwasów, aż trudno uwierzyć, że nasz organizm sam ich nie produkuje, bo jak już wspomnieliśmy, są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.
Badania naukowe potwierdzają, że kwasy te:

  • wspomagają pracę serca i układu krążenia,
  • umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie mózgu i układu nerwowego,
  • działają przeciwnowotworowo,
  • działają przeciwko starzeniu się komórek,
  • obniżają ryzyko zawału serca,
  • wykazują pozytywne działanie przy zaburzeniach emocjonalnych czy depresji, ze względu na udział kwasów OMEGA-3 w budowie serotoniny (hormon szczęścia) .

To tylko kilka z ich właściwości.

OMEGA-3 a ciśnienie
Wizytę u specjalisty w celu dokładnego zbadania poziomów kwasów OMEGA-3 i konsultacji diety oraz suplementacji, zaleca się każdemu. Będzie to dla Ciebie jeszcze ważniejsze, jeśli borykasz się z podwyższonym ciśnieniem. Jeżeli zależy Ci na obniżeniu ciśnienia i działaniu ochronnym OMEGA-3 na układ krwionośny, naukowcy wskazują na dawkę 3 gramów dziennie jako optymalną. Jednak nie ma dwóch identycznych organizmów, więc indywidualna konsultacja jest kluczowa.

OMEGA-3 a cholesterol
Kwasy OMEGA-3 wykazują korzystny wpływ na wzrost poziomu „dobrego cholesterolu” (HDL) we krwi, obniżając równocześnie poziom „złego cholesterolu” (LDH). Chronią żyły i tętnice przed miażdżycą, zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia. Jeżeli zmagasz się ze zbyt wysokim poziomem cholesterolu, badania w kierunku poziomów OMEGA-3 w organizmie, będą niezbędne.

W życiu i w diecie potrzebny jest balans. Dotyczy to i tych zbawiennych kwasów, których nie produkuje nasz organizm. Badania lekarskie pomogą Ci ustalić, jaki sposób suplementacji czy żywienia będzie dla Ciebie najlepszy, a jeśli będziesz potrzebował pomocy w kuchni, my, Body Fixers, oszczędzimy Ci trudów i dostarczymy zbilansowane posiłki najwyższej jakości pod same drzwi.

Zadbaj z nami o zdrowe ciało i spokojny umysł.

ZADZWOŃ